20 kwietnia
Temat: Planeta Ziemia
1. Aktywność słowna
* Przypomnienie
piosenki „ W Układzie Słonecznym” https://www.google.pl/search?source=hp&ei=OTKcXoH6BPCgrgSz3ptA&q=piosenka+w
* - Co to jest
natura? ( Natura to wszystko to, co żywe czyli np. zwierzęta, rośliny i to, czego człowiek nie zmienił i nie
ulepszył)
Przedmioty naturalne to : liście, gałązki, trawa, cebulka,
jabłko, kwiat, siano, burak, ziemniak, kamień, muszelka, piórko).
*- Co to są „wytwory
człowieka” ?
( reklamówki, piłka, książka, kreda, długopis, ,lalka, mis,
puszka, butelka).
* - Jakie są właściwe zachowania wobec środowiska? (nie
niszcz i nie zanieczyszczaj środowiska naturalnego, segreguj odpady, oszczędzaj
wodę i energię ,chroń rośliny i zwierzęta, nie hałasuj)
2. Aktywność plastyczna
Praca plastyczna – kartkę przedziel pionowa kreską na pół.
Po lewej stronie narysuj środowisko naturalne (może to być las, morze, góry), a
po prawej – zmienione przez człowieka ( miasto, ruchliwa ulica itp…). Opowiedz
o swojej pracy.
Dodatkowa karta pracy dla dzieci objętych pomocą nauczyciela wspomagającego:
1.Aktywność: mowa, kompetencje komunikacyjne
Quiz - zabawa z użyciem kartek tak /nie. Zadaniem dzieci jest podniesienie kartki z odpowiednim wyrazem i określić, czy wytwory wymienione przez rodzica lub rodzeństwo należy do elementów naturalnych. Uzasadnij swoją odpowiedź.
wyrazy to zabawy:
- samochód, kreda, liść, ziemia, słońce, torba, buty, gruszka, puszka, pomidor, rower, zabawki, lody, deszcz, fabryka, sklep, mrówka, chmura.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.