Rada Rodziców

Prezydium Rady Rodziców stanowi:
Przewodnicząca:
Katarzyna Kołosowska
Zastępca: 
Magdalena Skotnicka-Wider
Sekretarz: 
 Agnieszka Wujczak
Skarbnik: 
Agnieszka Cichuta-Kocięcka


******************************************************
******************************************************
REGULAMIN RADY RODZICÓW  
PRZEDSZKOLA NR 7
w Nowej Soli

 I . POSTANOWIENIA OGOLNE:

1. Rada Rodziców stanowi społeczny organ opiniodawczy i doradczy przedszkola.

2. Rada Rodziców jest społecznie działającym organem przedstawicielskim  rodziców, współdziałającym  z dyrektorem przedszkola, radą pedagogiczną oraz organizacjami i instytucjami uczestniczącymi w  realizacji zadań statutowych placówki.

3. Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności., który nie może być sprzeczny ze Statutem przedszkola.


 II. CELE I ZADANIA

 1. Współdziałanie z przedszkolem w celu ujednolicenia oddziaływań na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym, dydaktycznym.

 2.  Uczestniczenie w życiu przedszkola w celu ciągłego podnoszenia jakości pracy placówki(wymiana doświadczeń wychowawczych między rodzicami).

 3.  Prezentowanie wobec dyrektora, rady pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola.

 4.  Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.

 5.  Współdziałanie z pozostałymi organami przedszkola w celu stworzenia jak najlepszych warunków rozwoju wychowankom(popularyzowanie wiedzy o wychowaniu w placówce).

 6.  Pomoc w organizacji i poprawie warunków pracy przedszkola.

 7.   Współudział w organizowaniu zajęć dodatkowych dla dzieci.

 8.  W celu wspierania działalności przedszkola , gromadzenie funduszy z dobrowolnych składek oraz innych źródeł , a także ustalenie zasad wydatkowania tych funduszy.

 9.   Pomoc dzieciom ubogim uczęszczającym do przedszkola.
10.  Rada Rodziców poza cyklicznymi spotkaniami porozumiewa się za pomocą poczty elektronicznej i za pomocą niej dostarczane są wszystkie ważne dokumenty oraz przekazywane informacje

11. Opiniowanie programów wychowawczo – dydaktycznych przyjętych na dany rok szkolny.

12.  Podejmowanie uchwał w porozumieniu z radą pedagogiczną w sprawie programów profilaktycznych oraz programu wychowawczego .

13.  Wyrażanie opinii na temat funkcjonowania przedszkola-statut przedszkola.

14.  Wyrażanie opinii dotyczącej pracy nauczyciela ubiegającego się o kolejny stopień awansu zawodowego.
15.  Występowanie do dyrektora i innych organów przedszkola, organu prowadzącego, oraz organu    sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach dotyczących pracy i funkcjonowania przedszkola.
16.  Opiniowanie programu rozwoju Przedszkola.
17.  Organizowanie rodziców i środowiska społecznego do realizacji programu rozwoju przedszkola i  poszczególnych grup.
18. Organizowanie prac społeczno-użytecznych na rzecz przedszkola.

19.Uchwala plan wydatków Rady Rodziców na dany rok szkolny.
20. Uchwala regulamin Rady Rodziców.



III. TRYB POWPŁYWANIA I ODWOŁYWANIA CZLONKÓW RADY RODZICÓW.


1. Członkowie Rady Rodziców powoływani są na pierwszym spotkaniu rodziców w danym roku  szkolnym- najpóźniej do dnia 31 października każdego roku szkolnego .

2.  Rada rodziców powinna składać się z co najmniej 7 członków ,przedstawicieli poszczególnych oddziałów.

3.  Propozycje poszczególnych kandydatów zgłaszają rodzice .

4.  Wybór następuje w głosowaniu tajnym.

5.  Rada rodziców składa się z : przewodniczącego , zastępcy, dwóch osób stanowiących komisję rewizyjna,sekretarza ,skarbnika ,oraz członków.

6.  Działalnością rady rodziców kieruje przewodniczący, zastępca , sekretarz i skarbnik, Zespół ten stanowi prezydium rady. Na wniosek rady rodziców w porozumieniu z dyrektorem  przedszkola w jego pracach mogą brać udział także inne osoby.

7. Osoby wymienione w ust. 5 wybierane są z przedstawicielami rodziców poszczególnych grup na pierwszym spotkaniu rady.

8. W posiedzeniu rady rodziców uczestniczy dyrektor przedszkola z głosem doradczym lub też osoba do  tego upoważniona.

9.  W posiedzeniach rady rodziców uczestniczyć mogą w roli obserwatorów członkowie rady pedagogicznej.
10. Odstąpienie od udziału w działalności rady rodziców może nastąpić w drodze

- złożenia rezygnacji , która wymaga akceptacji rady rodziców

- odwołania na wniosek rodziców lub członków rady po uprzednim przegłosowaniu

 zwykłą większością głosów


 IV. ZADANIA CZŁONKÓW RADY RODZICÓW

 ZADANIA PRZEWODNICZĄCEGO RADY RODZICÓW
1.Kierowanie całokształtem prac rady rodziców.
2.Opracowanie projektu planu wraz z planem finansowym na dany rok szkolny, z uwzględnieniem   zamierzeń rad grupowych oraz zadań wynikających z koncepcji pracy przedszkola.
3.  Współdziałanie z wszystkimi członkami rady rodziców, włączenie ich do realizacji planu pracy.
4.Zwoływanie i prowadzenie spotkań rady rodziców.
5.Kierowanie działalnością finansową rady rodziców lub wyznaczenie do tego innej osoby  za zgoda rodziców.
6.Przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów rady rodziców dotyczących działalności  przedszkola.                                                                                
                                                                    2
ZADANIA ZASTĘPCY PRZEWODNICZĄCEGO RADY RODZICÓW
1.Wspieranie przewodniczącego we wszystkich obowiązkach wynikających z regulaminu rady rodziców.
 ZADANIA SKARBNIKA RADY RODZICÓW
1. Czuwanie nad rytmiczną realizacją plany finansowego i prawidłowym oraz celowym
gospodarowaniem funduszami rady rodziców.
2. Sprawdzanie na bieżąco dokumentów finansowych rady, kontrolowanie prawidłowości oraz zatwierdzanie ich do wypłaty.
3. Na pierwszym w roku szkolnym zebraniu rodziców podawanie do wiadomości ogółowi rodziców stanu operacji finansowych rady.

 ZADANIA SEKRETARZA RADY RODZICOW
1.Opracowanie harmonogramu prac i zebrań rady rodziców oraz organizacyjne ich
 przygotowanie.
2. Prowadzenie dokumentacji i korespondencji rady oraz zapewnienie prawidłowego ich
przechowywania-sporządzanie protokołów z posiedzeń prezydium Rady.


ZADANIA KOMISJI REWIZYJNEJ RADYRODZICÓW


1. Dokonywanie raz na pół roku kontroli dokumentów finansowych i stanu gotówki w kasie rady rodziców.

2. Składanie rocznego sprawozdania z działalności finansowej rady rodziców.
3. Komisja Rewizyjna musi składać się minimum z 2 członków.


V. ZASADY DZIALALNOSCI  FINANSOWEJ RADY RODZICÓW

1. Fundusze rady rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.

2. Wysokość składki na rzecz rady rodziców w kolejnym roku szkolnym ustala się na ogólnym zebraniu rodziców w danym roku szkolnym.

3.Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej. 

4. Rodzice wpłacają deklarowaną składkę miesięcznie lub w dwóch ratach pierwszą do końca grudnia drugą do końca marca.

5.  Fundusze rady rodziców oraz obrót gotówki są księgowane przez upoważnioną osobę wybraną przez Radę rodziców.

6.Rada Rodziców ustala preliminarz wydatków oraz wysokość pogotowia kasowego.

7. Rada Rodziców może zatrudnić na umowę – zlecenie osoby do wykonywania określonych zadań.

8. Fundusze rady rodziców mogą być przeznaczone na zakup zabawek , pomocy dydaktycznych,wyposażenia przedszkola, polecenia koncertów , teatrzyków, wycieczek , imprez okolicznościowych , zakup upominków dla dzieci , warsztatów dla rodziców i pedagogów itp.

                                                                3

9.  Rada rodziców upoważnia dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem rady zgodnie z ustalonym regulaminem i preliminarzem wydatków.
10. Rada rodziców ustala wysokość pogotowia kasowego na dany rok szkolny.

11. Wpłaty na fundusz Rady zbierane są i dokumentowane na listach zbiorczych poszczególnych grup. 


 VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE


1.  Kadencja rady rodziców trwa jeden rok.

2.  W skład rady rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami rady rodziców  w roku poprzednim.

3.  Przewodniczący rady rodziców lub upoważniona osoba przekazuje przewodniczącemu nowej rady rodziców wszystkie sprawy ( łącznie z finansami), związanymi z działalnością rady rodziców.

4.  Decyzje o rozwiązaniu rady rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą75% członków rady rodziców.

5.   Decyzją dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie rady rodziców może być podjęta większością głosów członków obecnych na spotkaniu rady.

6. Regulamin obowiązuje wszystkich członków rady rodziców.

7. Spotkanie rady rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący lub dyrektor ,a w spotkaniu powinna uczestniczyć co najmniej polowa członków.

8.   Rada Rodziców podejmuje wnioski i uchwały. Jeżeli uchwala rady jest sprzeczna z prawem lub ważnym interesem przedszkola , dyrektor zawiesza jej wykonanie i w terminie 14 dni uzgadnia z radą sposób postępowania w sprawie będącej przedmiotem uchwały.

9.  Spotkania rady rodziców są protokołowane i stanowią dokumentację placówki.

10. Protokół ze spotkania sporządza sekretarz lub osoba wskazana przez prowadzącego.  
11.  Dotychczasowe organy będące reprezentacją rodziców wykonują zadania RR do czasu wyboru nowych członków ,jednak nie dłużej niż do dnia 31 października następnego roku szkolnego. 
 12.    Rada Rodziców może poprosić Dyrektora Przedszkola o wyznaczenie koordynatora ,który  będzie pomagał Radzie Rodziców(zadania i obowiązki w załączniku nr 1 do regulaminu).



REGULAMIN WCHODZI W ŻYCIE Z DNIEM : 01.09.2013r

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.