30 kwietnia – czwartek
Temat: Biblioteka
1. Aktywność matematyczna
- Od… do…” – matematyczna zabawa dydaktyczna, doskonalenie umiejętności porównywania. Potrzebne są książki różniące się wysokością, szerokością, grubością, rodzajem okładki, wielkością liter, papierem (po pięć egzemplarzy):
Zadanie 1: ułożyć książki od najwyższej do najniższej.
Zadanie 2: ułożyć książki od najcieńszej do najgrubszej
Zadanie 3: ułożyć książki od najlżejszej do najcięższej.
2. Aktywność słowna;
Ćwiczenie profilaktyki logopedycznej „Książki”. Dzieci wykonuj następujące ćwiczenia:
„Przekładanie kartek w książce”- przesuwanie czubka języka od jednego kącika ust do drugiego-od prawej do lewej strony,
„ Huśtamy książkę”- dzieci leżą na plecach kładąc książki na klatce piersiowej. Podczas wdechu książka wyraźnie unosi się do góry, podczas wydechu opada (dzieci wciągają i wypuszczają powietrze nosem przy zamkniętych ustach).
„Przekładanie kartek w książce”- przesuwanie czubka języka od jednego kącika ust do drugiego-od prawej do lewej strony,
„ Huśtamy książkę”- dzieci leżą na plecach kładąc książki na klatce piersiowej. Podczas wdechu książka wyraźnie unosi się do góry, podczas wydechu opada (dzieci wciągają i wypuszczają powietrze nosem przy zamkniętych ustach).
* Co to jest biblioteka?
https://www.youtube.com/watch?v=H5n-b0dnSXQ
https://www.youtube.com/watch?v=H5n-b0dnSXQ
*Wysłuchanie piosenki i próba zaśpiewania refrenu.
Dodatkowa karta pracy dla dzieci objętych pomocą nauczyciela wspomagającego :
1. Aktywność ćwiczenia graficzne:
- połącz kropki oraz pokoloruj obrazek.
2. Aktywność motoryki małej:
- wybierz zakładkę i pokoloruj według własnego pomysłu:
możesz wykorzystać opiłki z temperowanych kredek, lub przybory plastyczne jakie posiadasz w domu.
możesz wykorzystać opiłki z temperowanych kredek, lub przybory plastyczne jakie posiadasz w domu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.