Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Przedszkole nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Nowej Soli zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej:
https://pp7nowasol.blogspot.com/p/kontakt.html
Data publikacji strony internetowej: 17.12.2010
Data ostatniej  aktualizacji strony internetowej: 17.02.2024
 
Status pod względem zgodności z przepisami Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej:
  • filmy nie posiadają napisów dla Głuchych,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
  • obrazy umieszczone na stronie nie posiadają opisu alternatywnego,
  • brak możliwości zmiany rozmiaru tekstu z poziomu strony internetowej.
Wyłączenia: brak obowiązku zapewnienia dostępności map,  filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, strona została zaprojektowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Ułatwienia: podświetlane linki, duże, wyraziste ikony, wszelkie umieszczane informacje redagowane są w sposób zrozumiały oraz czytelny, dobrane kontrastowo tło do tekstu, czcionka bezszeryfowa.

Przygotowanie oświadczeń w sprawie dostępności
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 17.02.2022
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 18.03.2024
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
 
Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest: Karolina Mroziuk – koordynator ds. dostępności, e-mail: karolina-mroziuk@wp.pl
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej, składać żądania zapewnienia dostępności oraz skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. 

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl 

Dostępność architektoniczna
Aby wejść na teren przedszkola należy pokonać furtkę, albo dwuskrzydłową bramę. Na bramie oraz przy wejściach do budynków przedszkola umieszczono informację z numerami telefonów do placówki oraz koordynatora ds. dostępności.
Aby dostać się do budynku A przedszkola należy pokonać dwustopniowe schody (dostępny jest podjazd) oraz dwuskrzydłowe drzwi wejściowe otwierane ręcznie.  Przy wejściu do budynku znajduje się domofon oraz dzwonek.
Budynek A ma dwie kondygnacje nadziemne. Aby dostać się na piętro należy pokonać schody.  W budynku nie ma windy, pochylni itp. Piętro nie jest technicznie dostępne osobom poruszającym się na wózkach. W korytarzu nie ma wydzielonych sfer kontroli.
Na parterze znajduje się gabinet Intendenta, który służy pomocą informacyjną w razie potrzeby.
Osoby ze szczególnymi potrzebami są obsługiwane poza kolejnością, o czym informuje stosowna tablica umieszczona w holu po wejściu do budynku.
Budynek jest częściowo dostępny osobom ze szczególnymi potrzebami.
Aby wejść do budynku B należy pokonać dwuskrzydłowe drzwi otwierane ręcznie. Przy wejściu do budynku znajduje się domofon. Budynek B jest jednopoziomowy (tylko poziom 0). Budynek ten jest dostępny architektonicznie dla osób ze szczególnymi potrzebami. Przestrzenie komunikacyjne są wolne od barier architektonicznych. W korytarzu nie ma wydzielonych sfer kontroli.
Osoby ze szczególnymi potrzebami są obsługiwane poza kolejnością, o czym informuje stosowna tablica umieszczona w holu po wejściu do budynku.
 
Przedszkole nie dysponuje miejscami parkingowymi dla osób z niepełnosprawnościami.
W budynkach przedszkolnych nie ma zakazu wstępu z psem asystującym. Dyrektor przedszkola wyraża zgodę na wstęp do budynków placówki psów asystujących.

Dostępność informacyjno – komunikacyjna
Przedszkole zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem:
  • poczty elektronicznej, 
  • wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych,
Przedszkole stosuje do sporządzania informacji zamieszczanych na stronie internetowej i profilu facebookowym przedszkola czcionki bezszeryfowe umożliwiającej maszynowe odczytanie teksu. Zamieszczamy teksty łatwe do odczytania (ETR) – napisane przystępnym, zrozumiałym językiem.
Tworzymy dokumenty w edytorze tekstu wg zasad: wyrównanie do lewej – rezygnacja z justowania, stosowanie czcionki bezszeryfowej, rozmiar minimum 12, interlinia – 1,15 lub 1,5.
W przedszkolu nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line.
W budynkach przedszkola nie ma zainstalowanych urządzeń i/lub środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.

Aplikacje mobilne
Przedszkole nie posiada aplikacji mobilnej.

RAPORT O STANIE ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI: https://tiny.pl/nyk-qpdv


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.