wtorek, 14 kwietnia 2020

zestaw zadań dla Słoneczek 15.04.2020


15 kwietnia – środa
Temat: Jak powstaje chleb
1. Aktywność słowna
- „ Skąd się bierze chleb?” - filmik   
-„ Jak produkowany jest chleb?”- filmik
2. Aktywność  muzyczno- plastyczna
Wysłuchanie piosenki „ Czarny baranie” https://www.youtube.com/watch?v=4RrpP7-AifQ
   Pytania do piosenki: - Gdzie był czarny baran?
                                 - Co robił baran we młynie?
                                  -Co jadł i pił  baran i we młynie?
                                  - Jak bili barana?
                                  - Jak baran beczał?
                                   - Jak uciekał czarny baran?

2. Aktywność plastyczna
Próba zaśpiewania piosenki wspólnie z rodzicami lub rodzeństwem.
Samodzielne rysowanie baranka według instrukcji ::https://www.youtube.com/watch?v=cSnljSxxvzY
Dodatkowa karta pracy dla dzieci objętych pomocą nauczyciela wspomagającego:
1. Aktywność intelektualna
Rozwiąż zagadki:
Zagadki :
• Ma biały czepek, białe ubranie, nocą zajmuje się wyrabianiem. A co wyrobi, upiecze smacznie i odda ludziom, nim dzień się zacznie.
• Żeby dobry był, gnieciemy, co sił. Gdy urośnie – w cieple leży, a na świat wychodzi świeży.
• Kiedy je piekarz doda do ciasta, to wówczas ciasto pięknie wyrasta
• Co ma w kuchni taką ważną pracę musi ciasto rozpłaszczyć na placek
• Jaka to maszyna, gdy dojrzeje zboże, równiutko na jeża pole ostrzyc może?
• Biała, sypka. Z tego słynie, że ją młynarz Miele w młynie.
2. Aktywność słuchowa:
Ćwiczenie słuchu fonematycznego:
Podziel podane wyrazy na sylaby, i określ ile ich było:
- mąka, młyn, piekarz, drożdże, chleb, wałek, kombajn.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.