15 kwietnia – środa
Temat: Jak powstaje
chleb
1. Aktywność słowna
- „ Skąd się bierze chleb?” - filmik
-„ Jak produkowany jest chleb?”- filmik
2. Aktywność muzyczno- plastyczna
Wysłuchanie piosenki „ Czarny baranie” https://www.youtube.com/watch?v=4RrpP7-AifQ
Pytania do piosenki: - Gdzie był czarny
baran?
- Co robił
baran we młynie?
-Co jadł i
pił baran i we młynie?
- Jak bili barana?
- Jak baran
beczał?
- Jak
uciekał czarny baran?
2. Aktywność
plastyczna
Próba zaśpiewania piosenki wspólnie z rodzicami lub
rodzeństwem.
Samodzielne rysowanie baranka według instrukcji ::https://www.youtube.com/watch?v=cSnljSxxvzY
Dodatkowa karta pracy
dla dzieci objętych pomocą nauczyciela wspomagającego:
1. Aktywność intelektualna
Rozwiąż zagadki:
Zagadki :
• Ma biały czepek, białe ubranie, nocą zajmuje się
wyrabianiem. A co wyrobi, upiecze smacznie i odda ludziom, nim dzień się
zacznie.
• Żeby dobry był, gnieciemy, co sił. Gdy urośnie – w cieple
leży, a na świat wychodzi świeży.
• Kiedy je piekarz doda do ciasta, to wówczas ciasto pięknie
wyrasta
• Co ma w kuchni taką ważną pracę musi ciasto rozpłaszczyć
na placek
• Jaka to maszyna, gdy dojrzeje zboże, równiutko na jeża
pole ostrzyc może?
• Biała, sypka. Z tego słynie, że ją młynarz Miele w młynie.
2. Aktywność
słuchowa:
Ćwiczenie słuchu
fonematycznego:
Podziel podane wyrazy
na sylaby, i określ ile ich było:
- mąka, młyn, piekarz, drożdże, chleb, wałek, kombajn.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.