czwartek, 13 grudnia 2012

Biedronki w świecie barw

„Biedronki” w ubiegłym tygodniu bawiły się kolorami. Celem takiej akcji były zabawy, które w atrakcyjny dla dzieci sposób uczyły kolorów. Jesienną porą nie można było inaczej zacząć tygodnia, niż deszczowym berkiem (kolor niebieski). Dzieci bawiły się przy muzyce: naśladowały i improwizowały, słuchały różnych natężeń deszczu, a na koniec bawiły się w smerfną krainę. Nie mogło zabraknąć malowania farbami deszczowej pogody oraz deszczowych odznak za aktywność. Wtorek (kolor zielony) okazał się niespodzianką, gdyż dzieci pomogły nauczycielce w prowadzeniu zajęć. Tego dnia poznały zielonego smoka, którego przygody wymyślały chętne dzieci. Na nieszczęście smoka, każda dziecięca historia kończyła się wygnaniem, bądź śmiercią smoka. Dzieci szukały zwierząt, owadów, warzyw, owoców i elementów w przyrodzie, które są zielone. Chętne dzieci samodzielnie rysowały i kolorowały smoka. Na koniec dnia słuchały bajki terapeutycznej o krokodylu, przygoda zainteresowała tak bardzo, że prawie każdy chętnie słuchał i odpowiadał na pytania nauczycielki. Tego dnia każdy aktywny podczas zajęć przedszkolak został obdarowany naklejką krokodyla, która okazała się hitem tego dnia. Środowe zabawy i tańce były w parach (kolor czerwony). Dzień zaczął się od ćwiczeń oddechowo-fonacyjnych z czerwonymi piórkami, które następnie posłużyło do nauki nowego masażu do muzyki klasycznej. Nie mogło zabraknąć przygody czerwonego kapturka, którego fabułę dzieci odtwarzały samodzielnie wydartymi pacynkami oraz nauki na rytmice piosenki o Mikołaju. Nagrodą za aktywność i grzeczność była oczywiście biedroneczka oraz pacynki z bohaterami z bajki o Kapturku. Czwartkowe zabawy (kolory jesieni)z jesiennym wietrzykiem - psotnikiem bardzo się podobały dzieciom, gdyż każdy dostał balon w jesiennym kolorze i bawił się z nim w wietrzne zabawy, występował przed innymi dziećmi naśladując zachowanie wietrzyka, śpiewał jesieniuchę, bawił się w parach w balonami, a na koniec dnia grzeczne dzieci zabrały swój wietrzyk do domu. Zwieńczeniem nauki o kolorach był piątek: dzień w paski. Dzieci odgadywały zagadki, których odpowiedzią było coś, co może być w paski. Doskonale poradziły sobie z tym zadaniem, dlatego bawiły w z paskami bibuły w różnych płaszczyznach zgodnie z instrukcją nauczycielki. Nagrodę tego dnia dzieci przygotowały samodzielnie – z rolek po papierze wykonały zebry, którymi udekorowały szatnię, na zwieńczenie tygodnia. Nie mogło zabraknąć poznania nowych słów: w tygodniu kolorów to oczywiście malarz i artysta oraz paleta, poznały także piosenkę o kolorach. Uprzejmie dziękujemy wszystkim rodzicom za pomoc w realizacji naszych pomysłów zajęć z dziećmi, które przyniosły efekty, gdyż podczas malowania farbami w poniedziałek już tylko kilkoro dzieci sporadycznie myliło kolory. Mamy nadzieję na dalszą współpracę – Magda i Marysia. Magdalena Kosik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.