PIĄTEK 27 MARCA 2020 r.
Temat : Wiosna idzie przez park – praca z obrazkiem. Karta pracy s.34, 35 Dziecko:
odszukuje na obrazku oznaki wiosny i je nazywa; wymienia nazwy roślin i
zwierząt charakterystycznych dla parku. Rysuje szlaczek po śladzie
PONIEDZIAŁEK 30 MARCA 2020 r.
Temat: Słuchanie wiersza B. Formy Nadeszła wiosna.
Spojrzał w okno
mały Paweł,
a w ogrodzie wiosna:
świeżą trawę, przebiśniegi
w koszu nam przyniosła.
Obudziła pąki kwiatów
w parku i w ogrodzie.
Zapomnijcie moi mili
o śniegu i chłodzie.
Pożyczyła od słoneczka
garść ciepłych promieni,
gdy ogrzeje nimi ziemię,
świat się zazieleni.
a w ogrodzie wiosna:
świeżą trawę, przebiśniegi
w koszu nam przyniosła.
Obudziła pąki kwiatów
w parku i w ogrodzie.
Zapomnijcie moi mili
o śniegu i chłodzie.
Pożyczyła od słoneczka
garść ciepłych promieni,
gdy ogrzeje nimi ziemię,
świat się zazieleni.
Dziecko: Odpowiada na pytania
1. Jaką porę
roku dostrzegł za oknem Paweł?
2. Jakie zmiany w przyrodzie przyniosła wiosna ?
3. Dziecko
wymienia oznaki wiosny przedstawione w wierszu ?
Karta pracy s. 36. Dziecko: Rysuje po
śladach , koloruje rysunki, opowiada jak rozwija się bocian
WTOREK 31 MARCA 2020 R.
Temat: Utrwalanie nazw pierwszych
wiosennych kwiatów. Karta pracy s. 37, s 38
Dziecko: koloruje kwiaty przedstawione
na rysunkach, liczy kwiaty, opowiada jak rozwija się krokus, rysuje po prawej
stronie taki sam znak, jaki znajduje się po lewej stronie, rysuje po śladach.
DLA CHĘTNYCH NA WEEKEND
Karta pracy strona 39.
Dziecko: rysuje na kołach po prawej
stronie takie same linie, jakie są na kołach po lewej stronie, rysuje po
śladach.
Propozycje plastyczno – muzyczne dla dzieci z grupy
BIEDRONEK. Oferty można realizować dowolnie, według możliwości i
zainteresowania dziecka, są one proponowane na czas realizacji tematyki
tygodniowej.
1. Piosenka
„Biedronka Lola” (link https://megawrzuta.pl/download/a7a0e2a23de33fbc39486ae030c501d5.html
) Proponowane pytania do piosenki: (od najbardziej banalnych - chodzi nam o sukces i
mobilizację do dalszej pracy, po trudniejsze). Propozycje: O którym owadzie
jest piosenka? Jak ma na imię biedronka? Jaka jest pogoda na początku piosenki?
Co w rączkach trzyma Lola? Z kim chce się bawić Lola? W co chce się bawić? Jaka
jest pogoda w drugiej części piosenki? Itp.
2.
Zabawa graficzna z piosenką.
1. Pomoce: dwie kartki i kredki/ flamastry w
kolorach niebieskim i żółtym. Dziecko rysuje na pierwszej kartce w górnej
części komtur CHMURY z kropelkami . Na drugiej kartce kontur SŁONKA z
promykami, 2. Puszczamy nagranie piosenki i prosimy,by dziecko pokolorowało
chmurkę i krople podczas pierwszej części utworu, po refrenie zmieniamy kredkę
i kartkę na słonko i kolorujemy. Jeśli ktoś spróbuje zaproponować taką zabawę
dziecku, to może się okazać,że nie zdąży ono pokolorować wyznaczonej części,
ale celem jest osłuchanie z piosenką i usprawnianie motoryki małej,zatem fajnie
będzie puścić nagranie drugi raz i zrobić zadanie od początku…to nawet lepiej,
by powtórzyć czynność.
3. Zabawa muzyczno-rytmiczna – propozycje dla
dziecka: zabawy z wykorzystaniem
domowych instumentów. Wyciągamy z kuchennych szafek to, na co pozwoli mama,
gramy i śpiewamy z Lolą.
4.
Biedronkowa karta pracy doskonaląca umiejętności
matematyczne w zakresie 6.
5.
Symetria – dorysuj brakującą część biedronki
6.
Propozycja pracy plastyczno-technicznej
BIEDRONKA z dowolnego materiału, według własnego pomysłu (Można wykorzystać
rolkę po papierze, nakrętek, kolorowy papier, kredki, kartki, farby,
plastelinę. Być może niektórzy podejmą próbę wykonania biedronki z klocków).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.