czwartek, 23 kwietnia 2020

zadania dla Słoneczek 24.04.2020r.


PIĄTEK24.04.2020r.

Temat: Co ja mogę zrobić dla Ziemi?

Aktywność słowna: „Oszczędzaj wodę!”.

Film edukacyjny:

10 zasad w ratowaniu zasobów wody całej planety
1.Zakręcaj wodę podczas golenia oraz mycia zębów, a do płukania ust przygotuj sobie wcześniej kubeczek z wodą.
2.Bierz szybki prysznic, zamiast kąpieli.
3.Jeśli koniecznie chcesz wziąć kąpiel napełnij wannę w 1/3 jej pojemności – tyle wystarczy – po wejściu do wanny poziom wody podniesie się.
4.Najlepiej zamontuj w toalecie spłuczkę z opcją „oszczędne spłukiwanie”. Nie wyrzucaj też do toalety resztek jedzenia, fusów z kawy czy herbaty – to także konieczność jej dodatkowego spłukania! Pamiętaj – jedno spłukanie wody w toalecie to od 7 do 10 litrów wody!
5.Zawsze sprawdzaj czy kran jest dobrze zakręcony.
6.Zamontuj baterie jednouchwytowe – regulacja temperatury za pomocą 2 uchwytów trwa dłużej i powoduje większe straty wody. Warto też zainstalować na nim tzw. perlator, który napowietrza strumień wody, dzięki czemu jest on silniejszy, a jednocześnie ilość zużytej wody się zmniejsza.
7.Naczynia najlepiej myć w zmywarce, która zużyje mniej wody, niż potrzebne jest do mycia ręcznego. Jeśli nie masz zmywarki – napełnij komorę zlewu wodą z płynem, a następnie naczynia płucz pod niewielkim strumieniem bieżącej wody.
8.Zmywarki lub pralki używaj, gdy są pełne lub skorzystaj z programu oszczędnego, np. „pół wkładu”.
9.Latem trawnik wystarczy podlewać co 5–7 dni. Najlepiej robić to wczesnym rankiem lub późnym wieczorem, gdy jest najchłodniej, co pozwoli zredukować straty wody powstałe w wyniku jej odparowania.
10.Jeśli to możliwe zbieraj deszczówkę – doskonale posłuży np. do podlania kwiatów.


Aktywność matematyczna: Liczymy chmurki i krople deszczu.

1.Policz, ile chmurek jest w każdym polu? (załącznik nr 1)
2. Dodaj do siebie kropelki deszczu i powiedz, ile jest ich razem? ( załącznik nr2 )
załącznik 1. 

Dodatkowa karta pracy dla dzieci objętych pomocą nauczyciela wspomagającego:
1. Aktywność ruchowa 
 Zabawy ze sznurkiem

Potrzebny będzie sznurek długości minimum 1,5 m. Możecie sobie wyobrazić, że jest to most, wąż lub cyrkowa lina. Sznurek leży na podłodze, tworzycie z niego dowolny kształt. Zadań może być wiele:

- spacer po sznurku uważając by z niego nie "spaść"

- przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę

- przejście po sznurku "stópkami", tyłem, bokiem

Udanej zabawy!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.