PIĄTEK24.04.2020r.
Temat: Co ja mogę zrobić
dla Ziemi?
Aktywność słowna: „Oszczędzaj
wodę!”.
Film edukacyjny:
10 zasad w ratowaniu
zasobów wody całej planety
1.Zakręcaj wodę podczas golenia oraz mycia zębów,
a do płukania ust przygotuj sobie wcześniej kubeczek z wodą.
2.Bierz szybki prysznic, zamiast kąpieli.
3.Jeśli koniecznie chcesz wziąć kąpiel napełnij wannę
w 1/3 jej pojemności – tyle wystarczy – po wejściu do wanny
poziom wody podniesie się.
4.Najlepiej zamontuj w toalecie spłuczkę z opcją
„oszczędne spłukiwanie”. Nie wyrzucaj też do toalety resztek
jedzenia, fusów z kawy czy herbaty – to także konieczność jej
dodatkowego spłukania! Pamiętaj – jedno spłukanie wody w toalecie
to od 7 do 10 litrów wody!
5.Zawsze sprawdzaj czy kran jest dobrze zakręcony.
6.Zamontuj baterie jednouchwytowe – regulacja temperatury
za pomocą 2 uchwytów trwa dłużej i powoduje większe straty wody.
Warto też zainstalować na nim tzw. perlator, który napowietrza
strumień wody, dzięki czemu jest on silniejszy, a jednocześnie ilość
zużytej wody się zmniejsza.
7.Naczynia najlepiej myć w zmywarce,
która zużyje mniej wody, niż potrzebne jest do mycia ręcznego. Jeśli
nie masz zmywarki – napełnij komorę zlewu wodą z płynem,
a następnie naczynia płucz pod niewielkim strumieniem bieżącej wody.
8.Zmywarki lub pralki używaj, gdy są pełne lub
skorzystaj z programu oszczędnego, np. „pół wkładu”.
9.Latem trawnik wystarczy podlewać co 5–7 dni. Najlepiej
robić to wczesnym rankiem lub późnym wieczorem, gdy jest
najchłodniej, co pozwoli zredukować straty wody powstałe w wyniku jej
odparowania.
10.Jeśli to możliwe zbieraj deszczówkę – doskonale
posłuży np. do podlania kwiatów.
Aktywność
matematyczna: Liczymy chmurki i krople deszczu.
1.Policz,
ile chmurek jest w każdym polu? (załącznik
nr 1)
2. Dodaj
do siebie kropelki deszczu i powiedz, ile jest ich razem? ( załącznik nr2 )
załącznik 1.
Dodatkowa karta pracy dla dzieci objętych pomocą nauczyciela wspomagającego:
1. Aktywność ruchowa
Zabawy ze sznurkiem
Potrzebny będzie sznurek długości minimum 1,5 m. Możecie sobie wyobrazić, że jest to most, wąż lub cyrkowa lina. Sznurek leży na podłodze, tworzycie z niego dowolny kształt. Zadań może być wiele:
- spacer po sznurku uważając by z niego nie "spaść"
- przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę
- przejście po sznurku "stópkami", tyłem, bokiem
Potrzebny będzie sznurek długości minimum 1,5 m. Możecie sobie wyobrazić, że jest to most, wąż lub cyrkowa lina. Sznurek leży na podłodze, tworzycie z niego dowolny kształt. Zadań może być wiele:
- spacer po sznurku uważając by z niego nie "spaść"
- przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę
- przejście po sznurku "stópkami", tyłem, bokiem
2. zabawa ruchowa z Dj MIKI- Ręce do góry -
https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PL3aw9Beig8kxV-Ed7s7za7CSmY0DehUZy
https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PL3aw9Beig8kxV-Ed7s7za7CSmY0DehUZy
Udanej zabawy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.